#

Yrd. Doç. Dr. Baskın Yenicioğlu

İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde lisans ve yüksek lisans düzeyinde pazarlama stratejisi, marka yönetimi, tüketici kimliği, kültürü ve davranışları gibi konular üzerine dersler tasarlayıp sunan Baskın, İşletme Fakütesi’nde yardımcı doçent olarak görev yapmaktadır. TED Ankara Koleji’nde 1981 yılında başladığı eğitim hayatına sırasıyla ODTÜ, LSE, ve Bilkent üniversitelerinde devam eden Baskın buradan da akademik hayata geçiş yapmıştır. İngiltere’nin ve dünyanın en eski ve en prestijli yönetici okularından biri olan Henley Business School’da uzun yıllar çalıştıktan sonra,  2013 yılında Türkiye’ye dönerek, Türkiye’nin en prestijli okullarından biri olan İstanbul Bilgi Üniversitesi’ne katılmıştır.

Akademik çalışmalarının yanı sıra ING Bank, Microsoft, Ticketmaster gibi uluslararası şirketlere çeşitli tüketici yönetimi konularında danışmanlık yapmıştır. Baskın’ın araştırma ilgi alanları arasında tüketici kültürü teorileri, marka paradigmaları, ve yeni pazarlama iletişimi teknolojileri bulunmaktadır. Uluslararası pazarlama konferanslarında konuşmaları sunulan ve uluslararası bilimsel dergilerde makaleleri yayınlanan Baskın halen 3D yazıcıların tüketim ve üretim arasındaki ilişkiye etkileri konusunda araştırmalarına devam etmektedir.

Association of Consumer Research, European Society for Opinion and Market Research, Henley Centre for Customer Management gibi bilimsel kuruluşlara üye olan Baskın Consumption Markets & Culture, Journal of International Business Studies gibi akademik dergilerde de hakemlik yapmaktadır.