#

Utku Hasdemir

Lise öğrenimini St. Michel Fransız Lisesi’nde tamamladı. Koç Üniversitesi Ekonomi Bölümü’nden 2003 senesinde mezun oldu.  Türk Philips Ticaret A.Ş. Küçük Ev Aletleri ve Kişisel Bakım İş Birimi’nde Toptan Kanal Satış Uzmanı olarak 2003 senesinde iş hayatına adım attı.  2004 ve 2005 seneleri arasında Pınar Süt Mamülleri A.Ş. Pazarlama Departmanı’nda Marka Müdür Yardımcısı pozisyonunda görev aldı. 2005 yılı Kasım ayında Carrefour’dan sorumlu Zincir Mağazalar Müdür yardımcısı olarak Nestlé Türkiye Gıda San. A.Ş.’nde görev almaya başladı.  2006-2008 yılları arasında Zincir Mağazalar’dan sorumlu Kanal Satış Geliştirme Uzmanı ve Nescafé & Coffee-Mate markalarının içerisinde yer aldığı İçecekler İş Birimi’nde Kategori Geliştirme Müdürü olarak görev aldı. 2008 yılında Nestlé ve General Mills şirketlerinin ortak girişimi olan Kahvaltılık Gevrekler İş Birimi’nde, Nesquik, Cheerios ve Chocapic çocuk markalarının yer aldığı ürün portföyünden sorumlu Marka Müdürü olarak görev aldı.  2010 yılının ortasından 2015 yılı Eylül ayına kadar, Nestlé’nin Super Premium dondurma segmentinde pazara sunduğu Mövenpick markasının pazarlama ve ticari pazarlama fonksiyonlarından sorumlu Kategori Geliştirme Müdürü olarak çalıştı.  2015 yılı Eylül ayında E-Ticaret’ten sorumlu Kanal Satış Müdürü pozisyonuna terfi olup; eş zamanlı olarak, kapsüllü kahve makinesi pazarında Nestlé’nin lansmanını gerçekleştirdiği Nescafé Dolce Gusto kahve kapsülü Satış Müdürlüğü görevini yürütmektedir. 

2009 yılında Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Fakültesi’nden MBA derecesini almıştır. Aynı üniversitede İngilizce İşletme Doktora Programı Pazarlama uzmanlık alanında doktora tez çalışmasını sürdürmektedir. Utku Hasdemir’in Yiyecek ve İçecek Sektörü’nde, tüketici ve satın alan davranışları üzerine ‘Kadınların Toplumda Değişen Rollerinin Karar Verme Stilleri Üzerindeki Etkisi’ başlıklı, 2016 Eylül ayı sonunda Viyana’da gerçekleştirilecek, ‘20th Eurasia Business and Economics Society’ konferasında sunulmak üzere kabul edilmiş bir konferans bildirisi de bulunmaktadır.  Marmara Üniversitesi Global Pazarlama Yüksek Lisans Programı’nda, 2014 yılı Bahar Dönemi’nde Rekabet Stratejisi dersi vermiş olan Utku Hasdemir; Bilgi Üniversitesi Türkçe MBA programında, Santral ve Kozyatağı kampüslerinde Satış ve Pazarlama Yönetimi derslerini vermeyi sürdürmektedir.